Nahoďte triatlonovou kombinézu, nacvakněte espédéčka, VYRÁŽÍME. Mrkněte k nám pod pokličku, jak jsme nakopli marketing jednoho z nejstarších triatlonovejch závodů v Česku – prachatický XTERRY. Slušnej výkon, mega silnej finiš. A výsledek? Pořádný navýšení registrací ve srovnání s předchozíma ročníkama.
A jak jsme to dokázali? Prostě jsme zahodili pochyby…
Šipka do spolupráce s XTERROU
S týmem český edice světoznámýho triatlonovýho seriálu XTERRA jsme na marketingu začali makat na konci roku 2023. Cíl byl jasnej – navýšit počet registrací ve všech kategoriích od mládeže až po profíky. Hlavní focus jsme měli na kategorii Sprint se zkrácenou trasou, která je určená pro amatérský závodníky a hobby sportovce.
Jak jsme to pojali…?
Šlapání do pedálů v těžkym terénu plnym pochybností
V prvním roce jsme se soustředili hlavně na období před zdražením registraček, kdy zájem triatlonistů bejvá největší. Do toho frčela kontinuální kampaň pro zvýšení povědomí o XTERRA.
Socky, reklama ve vyhledávačích a další kanály, optimalizace, performance… to je taková klasika. Ale protože chcem vždycky doručit víc, než se od nás čeká, na sportovce amatéry a hobbíky jsme vytáhli ještě zajímavější kalibr!



Naši kreativci sedli, aktivovali závity a vypálili do světa brandovou kampaň Pochyby za hlavu. Co asi brání triatlonovovejm nadšencům, co trénujou na max a dennodenně posouvaj svoje limity, aby se na XTERRU přihlásili? Proč si nevěřej na to, aby se poměřili s dalšíma sportovcema? Zamysleli jsme se, jak rozprášit jejich obavy a přimět je, aby právě prachatická XTERRA byla prvním zářezem jejich závodní „kariéry“.
Pochybnosti jako „Nemám na to“, „To neudejchám“, „Jsem totální amatér, nemám fyzičku“ jsme bořili na sockách, ale hlavně na nový landing page pochybyzahlavu.cz zaměřený na registraci do zkrácenýho triatlonovýho Sprintu. 300 metrů ve vodě, 14 kiláků v sedle a na závěr běžecká pětka. To dáš taky, ne? Nemusíš stát hned na bedně, hlavně to zkus!
A pecka na závěr? Pro ty, co přesně nevěděli, jak na přípravu, jsme sestavili s Inkosporem, partnerem XTERRY přes sportovní doplňky stravy, profi tréninkovej plán ke stažení ZDARMA. Dostali tak nadupanej návod včetně tipů na výživu.
První rok posouváme limity, druhej boříme rekordy
A jak tenhle marketingovej závod vlastně dopadl? Klasicky krev, pot a slzy... jasný, trochu přeháníme. Ale jedním slovem: SPOKOJENOST.
Celkově se podařil počet registrací v porovnání s rokem 2023 navýšit o 35 %. A když výsledek srovnáme se silnym ročníkem 2022, pořád držíme laťku plus 30 %. Ve Sprintu jsme zaváleli navýšením registrací o 101 %. A svezly se s tim i další kategorie.
I když to byl trochu sprint, my jsme zvyklý na maratonský výkony! Takže jsme do toho vlítli naplno i v roce 2025. A cíl byl jasnej: Překonat průměrnej počet registrací z předchozích 3 let, tedy 495 přihlášených, s fokusem na oslovení i zahraničních závodníků.
A co jsme slíbili, to jsme doručili. A překonali. By far! Navázali jsme na rozjetou výkonnostní i brandovou část kampaně. A výsledek? Ve sledovaným období od prosince 2024 do začátku závodního týdne v srpnu 2025 se registrovalo celkem 686 závodníků. Velkej zájem byl nejen o triatlonovej sprint, jako rok předtím, ale i o novinku v programu – duatlon.
Máme za sebou dva intenzivní a úspěšný triatlonový roky s XTERROU, který nás zas pošouply o několik levelů dál.
Chcete s námi taky zamakat na kondičce vaší značky? Tři, dva, jedna – START!