Teplárna není jen komín a šedivej kouř. A my jsme chtěli tuhle létama zažitou mantru změnit! Nejdřív jsme se s libereckou teplárnou oťukávali v kampaních, pak jsme spustili kompletní BPM projekt.
A hlavní cíle?
„Povýšit obraz liberecký teplárny na symbol inovace v oboru.“
„Budovat pověst dodavatele energií, na kterýho je bezvýhradnej spoleh.“
Tak do práce! Jak jsme na to šli?
Tradiční firma = pevný základy. Začínáme brandbookem a webem
Na jakejch hodnotách stojí brand teplárny? Jakym tónem mluví k Liberečákům? A co barvy, logo, merch...? Všechno jsme zapracovali do brandbooku a pustili se do tvorby novýho webu.
S dominantní modrou barvou a liniovejma kresbama tyhle webovky vystupujou z řady podobnejch firem. Ikonickej Ještěd? Jasně, že nemůže chybět. Stejně jako radnice.
Hlavní je ale struktura – každej na webu najde, co potřebuje. Od ceníku služeb až po kontakty a odpovědi na často kladený otázky. Prostě nabušený stránky s kvantem důležitejch informací pro zákazníky.
Sítě jako neoraný pole. Dáváme obsahu novej směr
Samozřejmě jsme nakopli i socmedia. A fanoušci začli přibejvat co nevidět. Žádný nudný opakování postů o odstávkách a začátku topný sezony.
Nahodili jsme komunikační koncept s atraktivním obsahem pro všechny. Rady, tipy a návody, důležitý info, pozvánky na akce… a čas od času se každej fanoušek mohl zapojit do soutěží o super ceny. Zlatej hřeb? Pravidelnej výstup na ikonickej komín teplárny. Do 132 metrů se totiž lecjakej smrtelník nepodívá každej den.
GreenNet? Masivní projekt potřebuje speciální péči
Spolupráce klape, a tak přišel čas na další challenge. Teplárna se pustila do monstrózní výměny parovodů za horkovody. A to, kromě všech benefitů moderní teplárenské infrastruktury, znamená spoustu uzavírek, hluku a dalších komplikací.
Náš úkol je jasnej. Musíme lidem v Liberci jasně a stručně vysvětlit přínos projektu GreenNet a taky fakt, že se kvůli němu vyplatí překonat dočasný omezení a bolehlavy.
Velkej projekt si prostě žádá řešení od A do Z:
-
Spustili jsme novou landinu konecpary.cz, kde lidi najdou všechno potřebný – harmonogram uzavírek, aktuality, podrobný info, důležitý kontakty i často kladený dotazy.
-
I na sockách jsme dali speciální focus na témata GreenNetu, včetně odpovídání na otázky veřejnosti.
-
Popustili jsme uzdu fantazii při tvorbě kreativ na bannery v offlinu. Šlo hlavně o plachty na místech výkopů atd.
Dokázali jsme Liberečákům vysvětlit, že: “I když jsou teď ulice všude rozkopaný a Liberec je jak dopravní únikovka,” město díky tomu opustí období páry a transformuje se do moderní éry teplárenství. Změna vnímání se povedla hlavně díky dlouhodobý a intenzivní komunikaci palety témat spojenejch s GreenNetem.
Vzpomeňte si na Horáka, až tu nebude
S humorem jde všechno líp, ne? Jsme rádi, že místní dobře přijali i naše offlinový aktivity. Hlavně rozlučka s parovodem Horák nad ulicí Dr. Milady Horákové v komentářích na Facebooku stála za to:
"Léta jsem touto "bránou" jezdila do školy, je to trochu nostalgie. Nicméně je moc dobře, že se Horák loučí, bez něj to bude určitě hezčí pohled. Za mě jednoznačně pozitivní změna."
-
"No, pěkně! Ještě, kdyby se sám sebral a odešel. Nejlépe po svých. :)"
-
"Vše se dá podat mnoha způsoby. I ze smutné věci se dá udělat veselá. ;o)"
Celkově se nám za pár let spolupráce podařilo zvýšit důvěru ve značku a staré pochyby zmizely jako pára z parovodu. Komunita pořád roste a Liberečáci pochopili, že teplárna je víc, než “trubky nad silnicí a vysokej zakouřenej komín”. Vyvíjí se. Jde cestou moderní budoucnosti... a v SMWORKS jí krejeme záda.
Baví vás, jak nad věcma přemejšlíme? Pojďme si dát kafe!